DreamWedding Esküvőszervezés Esküvőszervezés… Az emberek nagy részének csupán a finom sütik, galambok, csodaszép virágdíszek és szép ruhák jutnak eszükbe… Azonban az esküvőszervező munkája ennél sokkal több, hiszen életetek legszebb napját/napjait bízzátok rá. Ma már egyértelmű, hogy egy egyszerűbb céges rendezvény esetén is rendezvényszervező(k) segítségét kérik fel a feladatra, így miért lenne más ez egy olyan Eseményen, ami sokkal összetettebb, amire más, specifikus szabályok érvényesek és sokkal nagyobb a felelősség is… ?! Nem csak szakmai hozzáértést, de teljes figyelmet, odaadást, ízlést igényel, ráadásul az emberi értékek, az empátia, a bizalom itt különösen fontos jelentőséggel bír.


Interjúsorozatunk következő részében, kiemelt tapasztalattal rendelkező esküvőszervező kolleganőket faggattunk arról, miért is van szükség a segítségükre :). Kezdenénk először Vágvölgyi Andival, akihez számos különleges és egyedi élmény köt minket. Igen, nem véletlenül írtuk élménynek, hiszen ha munka is, igazán élménymunka ez :).
Andi gondolataiból nehéz lenne kiemelni néhányat, leginkább az egészet idemásolnánk. :)  Andi igazi csupaszív ember, ami a következőkben és úgy általánosságban a munkáján is megmutatkozik, de a sok szívből jövő mondat mellett számos szakmailag fontos tévhitet is eloszlat, ami biztosan sok Pár számára hasznos információkat tartogat.
Fogadjátok és olvassátok szeretettel! :)


Vágvölgyi Andrea
DreamWedding Esküvőszervezés

Itthon nem mindenkinek egyértelmű, hogy az esküvő során egy profi segítségét kéri, ezáltal biztosan gyakori kérdésként merül fel bennük, hogy érdemes-e esküvőszervezőt felfogadni. Mikor javasolnád az esküvőszervező jelenlétét, vagy tudsz esetleg említeni olyan esetet, amikor nem feltétlenül szükséges?

„Azt gondolom, egy szervező, aki tisztában van a folyamat egészével, a szervezésben leginkább alkalmazandó sorrendekkel, a koncepciót rutinosan viszi az első mozzanattól az utolsóig, és szeretettel, türelemmel kíséri végig a párost a szervezés kalandján, mindig hasznos lehet. Az talán a különbség, hogy melyik az az esküvő, ahova nagyon muszáj - több napos, összetett, sok szolgáltatós esküvő-, és hova kevésbé. 'A kis létszámhoz nem kell szervező' egy igazi városi legenda, nem ezen múlik feltétlenül. Személy szerint nagyon szeretem a kis ékszerdoboz esküvőket, mert még finomabbra hangolhatóak és ahhoz megint nem árt a szakavatott segítség.

Talán az jut eszembe leginkább a felvetésről, hogy annak legyen szervezője, aki szeretne és tud is segítséget igénybe venni. Nekem, nekünk nagyon fontos a bizalom, abban a közegben tud igazán érvényesülni a munkánk. Kicsit oda kell tudni adni nekem, hogy aztán visszaadhassam a Párosomnak az esküvő napján, és ehhez elengedhetetlen a bizalmi légkör. Ez egy csapatmunka, a bizalom rajtam keresztül, ha átszáll a többiekre, akkor az olyan plusz katalizátor, ami igazi öröm munkává, felejthetetlenné teszi a végeredményt. „

Nem titok, mi nagyon szeretünk esküvőszervezővel együtt dolgozni, és valljuk, hogy a szervezés során nem az örömet, hanem a szervezéssel járó nehézségeket veszi le a Párok válláról. Mik is ezek a rejtett feladatok?

"Nagyon örülök, hogy ez a következő kérdés, mert kifejthetem, mit is jelent - és mit nem - az előző válaszban említett 'nekem adni'. A szervező nem azt a részt veszi le a páros válláról, ami élvezetes, jó, az megmarad Nektek: meghívó választás, ruhapróbák, menüválasztás, tortakóstoló, smink-és frizura próba, stb. Az én részem a koncepció felállítása után, az annak végig hű maradó teljeskörű szervezési és előkészítési munka, illetve a nagy esemény napján a folyamatos támogatása a szolgáltatói csapatnak, hogy mindenki azzal lehessen elfoglalva, amire felkértétek, és ne logisztikai, egyeztetési kérdésekkel, esetleges félreértésekből adódó kármentéssel, ami egy nem hibátlanul előkészített esküvői napon bizony gyakran előforduló dolgok.

Az én feladataim az esküvő napjáig a Páros számára előtérben zajlanak, magán az esküvő napján pedig a háttérben folytatódnak. Ez így van rendjén, sőt, én hiszem, hogy csak így szabad, a szervező egy ponton hátralép, és szelíden segíti a szakembereket tudásuk legjavát adni.

Egy másik igazi félreértés a munkám kapcsán az, hogy ha már megvan néhány szolgáltató baráti ajánlás útján, akkor már majdnem készen is van a szervezés, nem kell esküvőszervezőt megbízni. A szolgáltatói csapat összeállítása valóban fontos része a munkának, de messze nem itt kezdődik és fejeződik be. A szervezés teljes menete, annak koncepción belül tartása, folyamatos nyomon követése hogy mi mire épül, mit kell inkább előbb vagy utóbb eldönteni, és milyen egyéb döntés(ek) függvényében, a munkám egyik lényeges eleme. Ebben is segítem a párosaimat, mert a lépések bizony van, amikor nem felcserélhetőek, ha harmonikus végeredményre vágyunk. Tehát a szolgáltatókat nem véletlenszerű sorrendben, egymás mellett párhuzamosan foglaljuk le, hanem csapatot építünk, tégláról téglára, egymást erősítve, egymás munkáját megtámogatva. A szervező ennek az építkezésnek a támogatója, karmestere. A folyamatos kommunikációt biztosítja a Páros és a szolgáltatók között, illetve a szolgáltatókat is összekapcsolja egy-egy téma kapcsán szükség szerint.

Az ajánlások, a szerződések megkötése, a tárgyalások vezetése ennek mind-mind része, az, hogy egy kézben fut minden össze, a szolgáltatók is tudják, hogy a kérdéseikkel hozzám fordulhatnak, és a Páros is nyugodt lehet, hogy minden felmerülő kérdést az ő érdekeiket képviselve válaszolok meg. Nyernek egy társat, akinek nem újdonság ez a világ, akinek nem stresszt jelent, hiszen a saját közege, még akkor is, ha minden eset más. Aki jó - tehát nem túl laza és nem is túl feszített - menetrendet, forgatókönyvet javasol, ír, ami vezérfonál az összes kollégának, aki az esküvőn dolgozik. Aki szokva van ahhoz, hogy villámgyorsan eldöntsön az esküvő napján adódó, akár nem várt helyzeteket, és mindezt úgy, hogy a teljes csapat munkáját figyelembe veszi, hiszen egy döntés tud jó lenni egyik oldalról, de elleheteleníthet mást ezzel egy időben. Ha csoda az idő, és menne tovább a kiscsoportos fotózás, akkor ezt annak függvényében kell tudni tovább hagyni, vagy jelezni a ceremóniamesternek, hogy be kell ülni a terembe, hogy mi az előétel, enged-e egy kis csúszást, mit mond a bankett vezető. Ezer ilyen kis apró dolog van, a tapasztalat, a gyakorlat ezekben nagyon sokat segít.”
 
Számos elismert esküvőszervezőt ismerünk mi is, így felmerülhet a kérdés, hogy mi alapján válasszon a Pár esküvőszervezőt?

„Az előző mondatban említett tapasztalat, a gyakorlat az, amit kiemelnék elsősorban, a másik lényeges dolog, a szimpátia mellett. Nagyon sokan kapnak kedvet, akár csak egy, a saját, esetleg még egy barátnőjük esküvőjének megszervezése után. Sajnos azt látom, rengeteg az új belépő, akik közül a legtöbb 2-3 év alatt el is tűnik, de addig ez a ténykedés sok kárt okozhat. Ez egy szakma, és sokan megférünk benne, nem is egyformán dolgozunk, nem egyforma módszerekkel. Nyilván ezen túl még mindenkinek a személyisége, saját karaktere is átszövi a munkamódszereit. Én azt tanácsolom, hogy azt válassza a Páros, akinek tetszenek a munkái, a megnyilvánulásai különböző fórumokon, akinél azt érzik, a kezébe adhatják az esküvői álmukat és ezt örömmel, szorongás nélkül teszik. Nagyon nagy kaland, egy igazi hármas csapatmunka, tizennegyedik éve is élmény nekem is, ahogy az első találkozóról úgy állunk fel, hogy érzem, hogy jó kis csapat leszünk, hogy valami nagyon jó jön majd. És pár hónap, egy év elteltével ugyanott, már az esküvői emlékeket idézzük fel. Hálás munka az enyém, nagyon örömteli, de nehéz is egyben, mert csak egy projektre vállalkozunk, de közben könnyen a szívemhez nőnek a Párosaim, nagy felületen érintkezés ez, nagyon személyes témában. Minden megbízásért hálás vagyok, nagy megtiszteltetés és felelősség egy esküvői álmot terelgetni a megvalósítás felé.”
 
Milyen információra van szükséged, hogy már az első kapcsolatfelvétel is hatékony és sikeres legyen? Hogy néz ki nálad az első találkozó?

„Azzal szoktam bíztatni mindenkit, aki esetleg kétségbe van esve, hogy nem tud még sok mindent, hogy nem is baj! Nekem nem kell nagyon sok 'kész' információ, kérdezek, figyelek, mondok, figyelem az arra kapott reakciót, és összeáll az irány. Olyan is van, hogy elindulunk, és a páros menet közben változtatni szeretne, mert akkor jön rá, már mondjuk a helyszínajánlat áttanulmányozása után, hogy mást szeretne. Ezzel sincs semmi baj. Nekem a kommunikáció a legfontosabb, hogy minél több impulzust kapjak, megmondják a véleményüket, visszajelzést adjanak az ötleteimről.
Tehát az első találkozóra tényleg nem kell sok minden, a megközelítőleges létszám nem árt, és tényleg csak némi, pici elképzelés, a többit megfejtjük együtt.”

 
Beszéljük egy bizonyos háromszögről: esküvőszervező, helyszíni értékesítő/rendezvényszervező, ceremóniamester. Az utóbbi időben úgy tapasztaljuk, hogy e három munkakört teljes mértékben a Párok nem tudják különválasztani és néhol összefolyik a három terület feladatköre. Te ezt hogyan összegeznéd? :)

„Ez egy nagyon fontos téma, én is azt érzem, zűrzavar is van ekörül, tehát érdemes beszélni róla. Vannak átfedések, de alapvetően három nagyon különböző dologról beszélünk.
Az esküvőszervező a párost képviselő szakértő segítség, aki az esküvő napján a háttérből segíti a szolgáltatói csapat munkáját, ami a jól előkészített és megszervezett esküvőn a vendégek számára olyan, mintha varázsütésre történne minden. Eközben a ceremóniamester az, aki frontolja mindezt, aki megszólítja a vendégeket, a pár házigazdai feladataiból levéve egy jelentős részt a vállukról. Kedvet csinál mindenhez, amit csak a programban, forgatókönyvben kitaláltunk, menedzseli a tömeget, bemond, értesít, informál, terelget. Kulcsfontosságú szerep, nagyon tisztelem a munkájukat. Aznap én már csak a háttérben egyengetek, rajta vannak a figyelő szemek, a figyelem, és ha ezt a hatalmat kellő arányérzékkel, kedves humorral, empátiával, figyelemmel használja, akkor az hozza el a tökéletes szervezettség érzetét. Az előtérben kommunikálja, amit a háttérben intézünk, teszünk sokan, és mivel a vendég azt hallja, látja, elengedhetetlenül fontosnak tartom.

A helyszínértékesítő, a helyi rendezvényszervező pedig az esküvőnek otthont adó szolgáltató, aki a legfőbb tásra a szervezőnek, hogy az esküvő sikeres, szép és gördülékeny lehessen. Az, hogy ez a kolléga mennyire rugalmas, nyitott az egyedi igényekre, nagyon sokminden megvalósítását befolyásolja. Ha segítő a szándék, pozitív a közeg, akkor minden lehetséges. A legnagyobb hatása nekik van a csapat munkájának biztosítására, oroszlánrészük a lehetőségek megvalósításában. Azt viszont fontos tudni, hogy ők alapvetően a helyszínhez köthető feladatokért felelnek, nem másért és nem többért. Tehát nem mennek sem ruhapróbára a menyasszonnyal, nem fognak a meghívó betűtípusán sem töprengeni és a torta díszítésén sem vállvetve a dekorossal és a cukrásszal. Nem feladata, hiszen megannyi esküvővel kapcsolatos kérés, kérdés, feladat nem a helyszínhez köthető.
Itt is egy példával élnék zárszónak, talán azok mesélnek a legtöbbet.

Esküvői torta: én ajánlok szolgáltatót, leszervezem és elmegyek a kóstolóra, szerződünk, intézem a fizetést, ügyelek arra, hogy a szállítás a megfelelő időben történjen, tehát megtudom a helyszíni hűtő méreteit, és ennek megfelelően döntünk  róla, figyelek arra, hogy a fotósnak szép körülmények között legyen ideje és lehetősége lefotózni a tortát, és amikor elérkezik az ideje a felvágásának, ügyelek a fényekre, a megfelelő zenére, hogy a konyhán megfelelő irányba fordítva került e fel az asztalra. A helyszínértékesítő megadja nekem a hűtő méreteit, átveszi és tárolja a tortát, majd a megfelelő kollégák segítségével szervírozzák, ehhez rendel kellő darabszámú tányért, evőeszközt. A ceremóniamester bekonferálja, megteremti azt a hangulatot, amit a tortának szántunk, megoldja, hogy mindenki akkor vegye észre, és úgy, ahogy a páros elképzelte. Csillagszórót oszt, kést kézbe ad, tányért elvesz, ízeket sorol a mikrofonba, akár 2-3 nyelven is. Mindenkinek megvan a helye ebben, és az a jó, ha mindenki tud arra és csak arra koncentrálni, ami a faldata és a felelőssége, hiszen akkor lesz tökéletes a végeredmény. És egy mondatban kifejezve, mi erre szerződünk.”



 



Vissza
Címkék:
#Vágvölgyi Andrea  #Dream Wedding  #esküvőszervező