Csobán Éva esküvőszervezés Esküvőszervezés… Az emberek nagy részének csupán a finom sütik, galambok, csodaszép virágdíszek és szép ruhák jutnak eszükbe… Azonban Az esküvőszervező munkája ennél sokkal több, hiszen életetek legszebb napját/napjait bízzátok rá. Ma már egyértelmű, hogy egy egyszerűbb céges rendezvény esetén is rendezvényszervező(k) segítségét kérik fel a feladatra, így miért lenne más ez egy olyan Eseményen, ami sokkal összetettebb, amire más, specifikus szabályok érvényesek és sokkal nagyobb a felelősség is… ?! Nem csak szakmai hozzáértést, de teljes figyelmet, odaadást, ízlést igényel, ráadásul az emberi értékek, az empátia, a bizalom itt különösen fontos jelentőséggel bír.

„A legfontosabb a szimpátiakémia szervező és pár között. Ha ez nincs meg, nem lehet együttműködni. A szervezési feladat nem egy futószalagon gyártott termék, és nem is szabad az ár alapján szervezőt választani. A kölcsönös bizalom nagyon fontos. Talán az egyetlen olyan üzlet 2 fél között, melyben lehetnek és vannak is érzelmek. „
Teljes mértékben azonosulni tudunk Évi gondolataival… :)

Esküvő, ahogy megálmodtad
Csobán Éva



Itthon nem mindenkinek egyértelmű, hogy az esküvő során egy profi segítségét kéri, ezáltal biztosan gyakori kérdésként merül fel bennük, hogy érdemes-e esküvőszervezőt felfogadni. Mikor javasolnád az esküvőszervező jelenlétét, vagy tudsz esetleg említeni olyan esetet, amikor nem feltétlenül szükséges?

„Szerintem esküvőszervezőre mindig szükség lehet. Nekem volt már 4 fős esküvőm szertartással, fotózással, vacsorával. Ahhoz, hogy a pár valóban élvezze az esküvőjét kell, hogy legyen valaki, aki mindezt összeszervezi, hogy ők csak élvezhessék az eseményeket.”

Nem titok, mi nagyon szeretünk esküvőszervezővel együtt dolgozni, és valljuk, hogy a szervezés során nem az örömet, hanem a szervezéssel járó nehézségeket veszi le a Párok válláról. Mik is ezek a rejtett feladatok?

„Én inkább azt mondanám, hogy ez egy szakma és a mögötte lévő tudás. Ezer egy apró dolog van, ahol elvérezhet egy esküvő. Túlkínálat van a piacon. És sajnos sok a tiszavirágéletű szolgáltatás. Egy szerelmes pár honnan tudhatja, hogy milyen kérdéseket kell feltenni egy helyszínen, egy cateringnél vagy egy dekorosnál. Honnan tudhatja, hogyan válasszon ceremóniamestert? Honnan tudhatja, hogy egy szolgáltatói ár mögött mi a valós teljesítmény?”

Számos elismert esküvőszervezőt ismerünk mi is, így felmerülhet a kérdés, hogy mi alapján válasszon a Pár esküvőszervezőt?

„A legfontosabb a szimpátiakémia szervező és pár között. Ha ez nincs meg, nem lehet együttműködni. A szervezési feladat nem egy futószalagon gyártott termék, és nem is szabad az ár alapján szervezőt választani. A kölcsönös bizalom nagyon fontos. Talán az egyetlen olyan üzlet 2 fél között, melyben lehetnek és vannak is érzelmek. Az én ügyfeleim az első 15 perc után tudják, hogy velem akarják szerveztetni az esküvőjüket.”

Milyen információra van szükséged, hogy már az első kapcsolatfelvétel is hatékony és sikeres legyen? Hogy néz ki nálad az első találkozó?

„Én nem adok szervezői árajánlatot látatlanban. Fontos az első találkozó. Itt dől el minden. Nekem rengeteg kérdésem van, olyan is, amire nem is gondolnának. A beszélgetés során temérdek hasznos információ elhangzik. Én mindenkinek azt tanácsolom, hogy soha ne az ár alapján döntsön sem a szervezővel sem más esküvői szolgáltatóval, hanem a szimpátia és tudás alapján. A tények sok mindent igazolnak. Aki vetít, az hamar kiderül.”

Beszéljük egy bizonyos háromszögről: esküvőszervező, helyszíni értékesítő/rendezvényszervező, ceremóniamester. Az utóbbi időben úgy tapasztaljuk, hogy e három munkakört teljes mértékben a Párok nem tudják különválasztani és néhol összefolyik a három terület feladatköre. Te ezt hogyan összegeznéd? :)

„A ceremóniamester a szertartás helyszínére érkezik kezdés előtt kb. 1 órával. Onnantól indul a szerepe és tart kb. éjjel 1-ig. Ő az esemény házigazdája, aki finoman terelgeti a násznépet az esküvő programjai között. Varázs ereje kb. éjjel 1-ig tart, miután felkonferálta az átöltözésből visszatérő párt. Óriási szerepe van az esküvőn. A helyszínértékesítő/rendezvényszervezőnek onnantól van feladata, hogy megérkeznek a vendégek és azzal zárul, amikor távoznak. Azonban egyik sem helyettesíti az esküvőszervezőt. Akinek onnantól van feladata, hogy eljött az esküvő reggele. A szervező tudja, hogy megérkezett időben a sminkes, hogy evett és ivott a menyasszony, hogy időben elindultak otthonról, hogy hol és kinél vannak a gyűrűk, hol van a csokor, hogy a helyszínen minden kész és még sorolhatnám. Szinte ébredéstől jelen van a pár életében addig, amíg minden szolgáltató le nem vonul a helyszínről. Ezeket a feladatokat sem a helyszínértékesítő sem a ceremóniamester nem végzi el.  Éppen ezért helytelen az olyan kijelentés pl. egy helyszíntől, hogy az értékesítője esküvőszervező is vagy, hogy a ceremóniamester meg tudja szervezni az esküvőt. Ők hárman azonban remek munkát tudnak végezni közösen a szervező által összeállított forgatókönyv alapján.”



Vissza
Címkék:
#esküvőszervező