Beautiful Wedding Esküvőszervezés Esküvőszervezés… Az emberek nagy részének csupán a finom sütik, galambok, csodaszép virágdíszek és szép ruhák jutnak eszükbe… Azonban Az esküvőszervező munkája ennél sokkal több, hiszen életetek legszebb napját/napjait bízzátok rá. Ma már egyértelmű, hogy egy egyszerűbb céges rendezvény esetén is rendezvényszervező(k) segítségét kérik fel a feladatra, így miért lenne más ez egy olyan Eseményen, ami sokkal összetettebb, amire más, specifikus szabályok érvényesek és sokkal nagyobb a felelősség is… ?! Nem csak szakmai hozzáértést, de teljes figyelmet, odaadást, ízlést igényel, ráadásul az emberi értékek, az empátia, a bizalom itt különösen fontos jelentőséggel bír.

„Én hiszem azt, hogy esküvőt szervezni egy szakma. Rendezvényszervező szakma, kiegészítve olyan tudással, amit kizárólag esküvők szervezése során lehet elsajátítani. Ez egy gyakorlati foglalkozás, élesben, terepen lehet megtanulni. Nyilván én sem úgy veszek kézbe most egy esküvőt, mint tettem 9 évvel ezelőtt. Rengeteg olyan helyzet, megoldott probléma, tapasztalat van a hátam mögött, amelyeket használok a munkám során, amelyek tudatában igyekszem a legjobbat nyújtani a jövőbeni párjaimnak. Amikor elkezdünk együtt dolgozni és haladunk azon az úton, aminek a végén ott várja őket az álomesküvőjük, sok-sok apró mozaikot kell összeraknunk, számtalan lépésből áll össze egy esküvő.”

Ezúttal Timit kérdezgettük, aki a Tőle megszokott profizmussal, teljes precizitással és részletességgel kezelte minden egyes kérdésünket. :)  Köszönjük, fogadjátok Ti is szeretettel!


Vasas-Csurgai Tímea
Beautiful Wedding Esküvőszervezés

Itthon nem mindenkinek egyértelmű, hogy az esküvő során egy profi segítségét kéri, ezáltal biztosan gyakori kérdésként merül fel bennük, hogy érdemes-e esküvőszervezőt felfogadni. Mikor javasolnád az esküvőszervező jelenlétét, vagy tudsz esetleg említeni olyan esetet, amikor nem feltétlenül szükséges?

„Én azt gondolom, hogy egy esküvőszervező segítsége minden esetben hasznos, abban van különbség, hogy milyen mértékben érdemes ezt igénybe venni. Például egy kis létszámú, egynyelvű, a vacsorával véget érő esküvőnél egy 2-3 alkalmas beszélgetés, tanácsadás elegendő lehet ahhoz, hogy a párt végig kísérve az előkészületeken, egy kis támogatással ők is önállóan megszervezzék az esküvőjüket. Ilyenkor is megbeszéljük a főbb lépéseket, az egyes lépések sorrendjét, szívesen ajánlunk szolgáltatókat, felhívjuk a figyelmet a buktatókra, megírjuk a forgatókönyvet, ha bárhol elakadnak, fordulhatnak hozzánk.
Egy nagyobb létszámú, akár két szertartásos, esetleg nemzetközi, hajnalig tartó esküvő szervezését, úgy gondolom, érdemes jó kezekbe adni és egy olyan esküvőszervezőhöz fordulni, akinek ez a szakmája. Én 9 éve csak esküvőket szervezek, bízom abban, hogy van a birtokomban olyan tudás és tapasztalat, amelyekkel nyugodt szívvel állok bármilyen összetett feladat elé. A mi párjaink általában egyrészt nagyon sokat dolgoznak és nem fér bele az idejükbe, erejükbe, hogy egyedül, támogatás nélkül megszervezzék az esküvőjüket, másrészt biztonságban érzik magukat attól, hogy ott vagyunk mellettük és mindenben segítünk.
Én főleg nemzetközi esküvőkkel dolgozom, külföldről, segítség nélkül megszervezni egy esküvőt úgy, hogy a pár talán csak 1-2 alkalommal tud ide utazni a Nagy Nap előtt, szinte lehetetlen.”

Nem titok, mi nagyon szeretünk esküvőszervezővel együtt dolgozni, és valljuk, hogy a szervezés során nem az örömet, hanem a szervezéssel járó nehézségeket veszi le a Párok válláról. Mik is ezek a rejtett feladatok?

„Én hiszem azt, hogy esküvőt szervezni egy szakma. Rendezvényszervező szakma, kiegészítve olyan tudással, amit kizárólag esküvők szervezése során lehet elsajátítani. Ez egy gyakorlati foglalkozás, élesben, terepen lehet megtanulni. Nyilván én sem úgy veszek kézbe most egy esküvőt, mint tettem 9 évvel ezelőtt. Rengeteg olyan helyzet, megoldott probléma, tapasztalat van a hátam mögött, amelyeket használok a munkám során, amelyek tudatában igyekszem a legjobbat nyújtani a jövőbeni párjaimnak. Amikor elkezdünk együtt dolgozni és haladunk azon az úton, aminek a végén ott várja őket az álomesküvőjük, sok-sok apró mozaikot kell összeraknunk, számtalan lépésből áll össze egy esküvő. Mindenben igyekszem támogatást nyújtani, hogyan induljunk el, mikor minek van itt az ideje, helyszín ajánlatokat készítek, összerakom a szolgáltatói csapatot. Vezetem a büdzsét, átadom a to-do listámat, hogy a pár is pontosan lássa hol állunk és mi vár még ránk. Minden találkozón ott vagyok, bármikor fordulhatnak hozzám. Egyeztetek a helyszínnel, a kollégákkal, összerakom a forgatókönyvet, 15-16 órát vagyok jelen az esküvő napján, és ott aznap minden az én kezemben összpontosul. Egészen más így nekiindulni egy esküvőnek, mint egyedül, tapasztalatok híján, kérdések, kétségek között.

Az én irodám bárki előtt nyitva áll, akár csak tanácsadásra is, de sokszor fel is hívnak ismeretlen párok és telefonon megkérdeznek egy számukra fontos dolgot. Nekem nem probléma, ha nem az én ügyfeleim, örömmel segítek.”

Számos elismert esküvőszervezőt ismerünk mi is, így felmerülhet a kérdés, hogy mi alapján válasszon a Pár esküvőszervezőt?

„Így van, sok remek kolléga van a szervezők között. Mégis mindannyiunknak van elég munkája, mindenki megtalálja a saját ügyfeleit. Egy pár, amikor hozzám fordul, előzetesen biztosan megnézte az oldalamat, a referenciáimat, tájékozódott rólam a közösségi médiában. Vagy ajánlás útján érkezik, ez mindig különösen szívmelengető. És valószínűleg más szervezőkkel is találkozik. Egy bizonyos szint felett már nem arról van szó, hogy ki tud megszervezni egy adott esküvőt. Mind meg tudjuk szervezni. Inkább arról van szó, hogy milyen benyomás éri a párt az első találkozón. Megvan-e az a nagyon fontos kémia, az összhang, ami később a közös munka elengedhetetlen feltétele. Érzik-e ők azt a bizalmat, hogy feltétel nélkül a kezembe adják életük legfontosabb napját? Hiszen még nem tudják, hogy milyen lesz… Csak a múltbéli referenciákat látják. Ha igen, akkor én vagyok a szervezőjük. Ha nem, örömmel ajánlok más kollégákat.”

Milyen információra van szükséged ahhoz, hogy már az első kapcsolatfelvétel is hatékony és sikeres legyen? Hogy néz ki nálad az első találkozó?

„Én az első találkozó előtt mindig küldök a párnak egy ajánlatkérőt. Ebben sok-sok kérdést felteszek az esküvőről és megkérem őket, hogy kitöltve küldjék vissza. Nem baj, ha ilyenkor még sok minden képlékeny, ez nekem segítség ahhoz, hogy lássam, miről van szó és egy első képet kapjak az elképzeléseikről. Ezután a személyes találkozón végig is tudunk menni rajta együtt, átbeszéljük a kérdéseket, ismerkedünk, albumokat nézünk. Fel szoktam vázolni, hogy én hogyan dolgozom, mi az esküvőszervezés folyamata, mire számíthatnak, ha engem választanak. Ezután küldök egy személyre szabott ajánlatot az esküvőszervezésről és ha mellettem döntenek, megkötjük a szerződést.”

Beszéljük egy bizonyos háromszögről: esküvőszervező, helyszíni értékesítő/rendezvényszervező, ceremóniamester. Az utóbbi időben úgy tapasztaljuk, hogy e három munkakört teljes mértékben a Párok nem tudják különválasztani és néhol összefolyik a három terület feladatköre. Te ezt hogyan összegeznéd? :)

„Abban igazuk van, hogy lehet átfedés. Bizonyos feladatok mindannyiunknál felmerülnek, csak az nem mindegy, hogy melyik oldalról és milyen mélységben. A párról és az esküvőről a legtöbbet a szervező tudja, hónapokig, akár egy évig is együtt dolgozott a párral az esküvőt megelőzően. Minden információ nála összpontosul és minden felelősség rajta van. De a szervező önmagában kevés. Csak a vele dolgozó csapattal együtt, közösen érheti el, hogy egy jól sikerült esküvő és egy tökéletesen elégedett, boldog pár legyen a végeredmény.
Az értékesítő ismeri a helyszín minden zeg-zugát, felügyeli a személyzetet, ő felel azért, hogy amit a szervező kér, az a helyszín részéről megvalósuljon. Neki van bejárása a raktárba, a konyhába, rendelkezik a kulcsokkal, tudja a telefonszámokat stb. Igy nekem csak egy emberrel kell tartanom a kapcsolatot, ami óriási könnyebbséget jelent.
A ceremóniamester pedig a vendégek érkezésétől játszik kulcs szerepet. Nem vesz részt a pár készülődésében, a helyszín építésében, ami reggeltől zajlik, viszont a vendégvárástól kezdve házigazdaként vezeti a násznépet végig az esküvőn. Én az ő munkáját segítem és minden olyan háttérfeladatot elvégzek, ami ahhoz szükséges, hogy maximálisan a vendégekre koncentrálhasson.
Mi hárman egymást segítve, támogatva a közös cél érdekében dolgozunk együtt.”



Vissza
Címkék:
#Beautiful Wedding  #Vasas-Csurgai Tímea  #esküvőszervező